کلاس شیمی نمونه دولتی خوارزمی

این وبلاگ به مطالب مطرح شده در کلاسهای درس شیمی دبیرستان نمونه دولتی خوارزمی درگهان می پردازد . احمد رحیمی هلری

کلاس شیمی نمونه دولتی خوارزمی

این وبلاگ به مطالب مطرح شده در کلاسهای درس شیمی دبیرستان نمونه دولتی خوارزمی درگهان می پردازد . احمد رحیمی هلری

جالب است بدانید

جالب است بدانید: 

ظروف پلاستیکی تقریبا 50 هزار سال در برابر تجزیه و فساد مقاومت می کنند.

حدود 300 متر مکعب گاز هلیم در شرایط استاندارد می تواند یک انسان متوسط را از روی زمین بلند کند.

الماس در اسید حل نمی شود ، تنها چیزی که آن را از بین می برد حرارت خیلی شدید است.

اگر الماس اصل را در آب فرو ببریم ، کاملا غیر قابل روئیت می شود ، به این نوع الماس ، درجه یک می گویند.

ترکی که بر شیشه می افتد ، سرعتی بیش از 4800 کیلومتر بر ساعت دارد.

جرم فلز منیزیم بعد از سوختن بیشتر می شود ( خاکستر این فلز سنگین تر از خود فلز است ) .

محلول هیدرو فلوئوریک اسید ( یک اسید ضعیف است ) را نمی توان در شیشه نگهداری کرد.

فسفر سفید در هوای آزاد خود به خود آتش می گیرد ، آن را زیر آب نگهداری می کنند .

اگر به فسفر سفید زیر آب ، توسط لوله گاز اکسیژن برسانیم زیر آب شعله خواهیم داشت .

فلز پتاسیم با آب سرد تولید آتش می کند ، این فلز را زیر نفت نگهداری می کنند.

صداهای خیلی بلند می تواند حفره هایی در مواد خام به وجود آورند.

نظرات 10 + ارسال نظر
ahmad جمعه 18 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 03:19 ب.ظ http://www.8gerdagahi.com

salam weblog aliy dari hamin jor edameh bedeh hatman be site man sar bezan.weblog khodet ro rayegan tabligh kon.

مرتضی شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 05:41 ب.ظ

سلام جالب بود
واسه جوشکاری زیر اب از فسفر استفاده می شه ؟

سلام
از فسفر برای جوشکاری استفاده نمی شود

مرتضی دوشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:00 ب.ظ

می شه بگین از چه گازی برای تولید شعله زیر اب (برای جوشکاری)استفاده می شه

جوشکاری های زیر آب با قوس الکتریکی ( جوش برق ) انجام می شود - نیاز به شعله ندارد.

619 دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:23 ب.ظ

سلام.خدمت استاد گرامی آقای رحیمی

a.m دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:05 ب.ظ http://armin1esmail.blogfa.com

بوی گل بوی بهاران می دهی

مثل شبنم بوی باران می دهی

مثل آبی استی مثل آرامش به من

درس خوبی درس ایمان می دهی

یک بغل لبخند با فرفره

دست ما گل های خندان می دهی

تو به من با لحن خوب کودکی

یاد ژاله یاد گلهای غریب

مانده در اندوه گلدان می دهی

روز باران و کتاب گمشده

یاد کبرای پریشان می دهی

بوی خوبی بوی بودن بوی مهر

آب بابا نان ندارد دست تو

خالی اما تو به من جان می دهی

سلام آقای رحیمی روزت مبارک

عماد زیوری سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:47 ق.ظ

آموزگارم ، تو باغبانی

می پرورانی بذروجودم ، با مهربانی

با درسهایت دیو جهالت از من گریزد

اندرزهایت ، بهر وجودم ، شد پاسبانی

من غرقه بودم در بحر غفلت

دستم گرفتی ای ناجی من،

من همچو قایق ، تو بادبانی

بر خوان ِ دانش من میهمانم

تو ای معلم ، خود میزبانی

کار تو باشد، ارشاد انسان

همکار ِ خوب ِ پیغمبرانی
****
نمی دانم کدامین جمله را برای توصیف محبت هایتان بنویسم . نمی دانم چگونه شما را

توصیف کنم ، معلمی از جنس بلور ، آسمانی و مهربان ، چقدر زیبا واژه ها را آسمانی

می کنید . روزت مبارک شاگرد کوچک شما….

115 سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:50 ق.ظ

مهر شما ، گرافیت وجود مرا الماس کرد . من از با شما بودنم چیزی فراتر از استوکیومتری

زندگی و مولاریته شادیها آموختم . امیدوارم کلویید زندگی تان شفاف و معادلات زندگیتان

موازنه شده و محلول زندگیتان از عشق و محبت فراسیر شده باشد . با بیشترین درصد

خلوص دوستتان دارم و با بالاترین غلظت مولال ، روزتان مبارک !

نیکزاد چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:23 ب.ظ

فروغ صبح دانایی انیس روز نادانی چگونه پاس دارم تورا اینک که می دانم خدا هم نیز چون من تورا بسیار دوست می دارد من هم چون خدایم تو را دوست میدارم ...
با سپاس بی حد از زحماتتان ... روزتان مبارک

ف. ف سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:58 ب.ظ

بنازم به همچین دانش آموز های وفادار

یکی از دلخوشی های دبیران همین دانش آموزان هستند

پیش تجربی شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 06:29 ب.ظ

سوالات امتحان پایانی عالی بود
همونی که خوندم البته فرزین رحیمی سوالات پارسال رو بهم داد
با تشکر ازشما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد