آزمون مرحله ی اول بیست و پنجمین دوره ی المپیاد شیمی سال 1393 با تغییرات و با تعداد 40 سوال برگزار شد
سعی کردم سوالاتی که نیاز به پاسخ تشریحی داشت را پاسخ دهم امیدوارم مورد استفاده قرار بگیرد.
کد دفترچه سوال : شماره 1
ج 2 – گزینه 3 ، این ترکیب یونی است مشخص کردن تعداد با پیشوند یونانی برای این ترکیب استفاده نمی شود ، آلومینیم دارای ظرفیت ثابت است پس نمی توان از عدد رومی برای ظرفیت آن استفاده نمود.
ج 3 – گزینه 1 ، مرتبه پیوند کربن – اکسیژن در CO32- برابر 33 / 1 است ( دارای سه شکل رزونانسی با مجموع 4 پیوند در سه محل می باشد هیبرید رزونانسی ) اما این پیوند در CO ، سه گانه و در CO2 ، دوگانه است ، هرچه مرتبه پیوند بیشتر ، انرژی پیوند بیشتر.
ج 4 – گزینه 2 علت اشتباه بودن سایر گزینه ها : گزینه 1 ، عدد اکسایش O در دو ترکیب متفاوت است – گزینه 3 ، عدد اکسایش آهن ها متفاوت است – گزینه 4 ، عدد اکسایش N ها متفاوت است.
ج 6 – گزینه 1 اندازه زاویه در الماس 5 /109 ، در گرافیت 120 و در پروپین 180 می باشد
ج 7 – گزینه 4
- فلوئور گروه 17 در لایه ظرفیت 7 الکترون دارد ، در نتیجه تعداد الکترون
ها در هریک برابر است با : OXN = 18e ,
NXN2- = 19e , X2O3 = 32e ,
HXO2- = 21e
, N2X+ =
16e ج 9 – گزینه 2 – برای گونه های C2Cl2 , C2N2 , C6H6 , P2 می توان ساختاری با پیوند سه گانه رسم کرد ، P2 ناپایدار است و به صورت P4
وجود دارد فاقد پیوند سه گانه می باشد C6H6 اگر بنزن باشد که فاقد پیوند سه
گانه است ، اما با توجه به اینکه در سوال به کلمه " می توان " اشاره شده است پس گزینه 2 صحیح است. ج 10 – گزینه 2 – H2O2 , HDO2 , D2O2 , H2O*2 , HDO*2 , D2O*2 , H2OO* , HOO*D , DOO*H , D2OO* ج 11 – گزینه 3 - هرچه طول موج کوتاهتر ، انرژی بیشتر ، پس نمی
تواند طول موج کوتاهتری را نشر کند. ج 12 – گزینه 4 - مول آب را بدست می آوریم ( 36 / 0 تقسیم بر 18
برابر می شود با 02 / 0 ) مول آب را بر مول نمک تقسیم می کنیم که برابر 4 می شود.
سلام اقای رحیمی ای کاش مدرسه ی ما به جای اینکه یاد بدهد کجای کتاب رو خط بکشیم و حفظ کنیم و نوبت اول هم یک 20 یا 19 بیارم به جاش المپیاد کار می کردیم الان وضع مدرسه اینگونه نبود
متاسفانه امسال که سال سوم هستم می فهمم چه ضرری کردم
واقعیتش از همون سال اول می گفتند بخونید برای نوبت اول دوم
اخرش خوندیدم و الان اون معدل و کارنامه به عنوان یک چک نویس هم کاربرد ندارد !!!
ای کاش به جای اینکه ما رو بین چند هزار تست و روش تستی محبوس بکنند ما را المپیادی بار می آوردند
دقت کنید و توجه کنید رتبه های زیر 20 در هر رشته اکثرا شاید بشه گفت المپیادی هستند خوب خودتان می دانید که گاهی اوقات مدرسه نمی آیند
رتبه 19 منطقه 2 حرف قشنگی می زد می گفت من سال سوم المپیادی خوندم و اصلا یک روز مدرسه نرفتم معدلم شد 19.74
ولی مدرسه ی ما چی؟؟ وقتی رشته ریاضی کارنامه 10 سال اخیر بالاترین معدل 19.43 بوده است با اون همه دبدبه و کبکبه که بشین خرخونی کن و آخرش هیچ !!!
ای کاش مشاوری بود .......
امسال می دانم که المپیادی خواندم چه ارزش دارد
رتبه 15 رشته ریاضی که الان مهندسی برق می خواند در دانشگاه صنعتی شریف می گفت:
دریافت کننده پاس از المپیاد به کنکور !زننده گل به کنکور !!!
تاسف بار است ان شاء الله شما بتوانید دانش اموزان را المپیادی بار بیاورید نه کنکوری !!!
سلام
المپیادی ها معمولا روی یک درس سرمایه گذاری می کنند.
سلام علیکم اقای رحیمی نظرتون تا حدودی درسته
ولی اگه ببینید دروس اختصاصی دیگر را هم تا حدودی در کنکور مثل همان درس المپیادی می زنند
و در قشم اینگونه است وگرنه در شهرستان های بزرگ یک المپیادی در سال اول و دوم در 5رشته شرکت می کند و تقریبا 4 تا قبول میشه که خیلی خیلی از کنکوری ها جلو می افتند طوری که به زور میشه به گردشون رسید چون تو پایه قوی هستند
صرفا جهت اطلاع ::
http://www.kanoon.ir/Article/36452/%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87_%D9%87%D8%A7%D9%8A_%D9%8A%DA%A9_%D8%B1%D9%82%D9%85%D9%8A_%DA%A9%D9%87_%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%84_%D9%87%D8%A7%D9%8A_%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%8A_%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%BE%D9%8A%D8%A7%D8%AF_%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF.htm
رتبه های تک رقمی که مدال المپیادی داشتند
تازه بدون در نظر گرفتن ان هایی که المپ می خونند و مراحل 2 و 3 قبول نشدندن
ههههههههههه
آغای رحیمی حس المپیادی بهم دست داده
چی کار کنم ؟؟؟
سلام
اگه کلاس اول یا دوم هستید خودتان را برای المپیاد سال بعد آماده نمایید.
سلام
حداقل درس شیمی از این خبرا نیست که کجای کتاب خط بکشیم و حفظ باشیم . ما چهار سال کلاس آقای رحیمی بودیم همش به ما می گفت حفظ نکنید یاد بگیرید
بقیه دروس هم به همین شکله . کجا دبیر زیست گفته این جا رو حفظ کنید بعد 20 بگیرید
از نظر ریاضی که کلا دبیر زیاد تو باغ نیست
فیزیک ما از دبیر راضی بودیم چون حداکثر سعی شو میکرد به ما یاد بده .
دبیر فقط راه بهت نشون میده .طی کردن مسیر با خودتونه
راستی آقای رحیمی مگه سبک درس دادن تون عوض کردی ؟؟؟
سلام
هنوز هم میگم یاد بگیرید حفظ نکنید
بهتره اگه انتقادی از دبیرای دروس دیگه دارید خصوصی نوشته شود.
موفق باشید.
جواب به اون دوست عزیزمون !!!
حقیر حرف کلی زدم منظورم با دبیر خاصی نبود اصل قضیه این بود مدرسه ما رو نمره ای بار می آره و بعضی ها این کار رو می کنند حالا شاید دوره شما چنین نبوده باشه ولی اگه بخواید براتون لیست می کنم
وقتی فلان مسئول یک نمره کم میاری طوری تضعیف روحیه می کنه که انگار خنگ کلاس تویی و زنگ به والدین و....
در امسال واضح بود یکی از رفقا درسی رو شده بود از 15 شده بود 14 فلان کس به اون شخص گفت ::امسال درس نمی خونی ها !!!(اون فلان شخص بماند که بود دبیر نبود!)
اخه این کار فلان شخص واقعا زشته پارسال هم چنین بود یکی از دانش اموزای خوبمون تو رشته تجربی فقط تو طی سال یک نمره زیست (فک کنم همین درس بود )کم آورده بود اقا مسئولین دادگاهی فجیعی کردند اون بچه رو !!!
یعنی چی ؟؟؟
یعنی اینکه یه ذره زیر زمینی کار کنی دیگه تموم باید فاتحه خودت رو بخونی !!!
مسئولین باید به فکر باشند
وقتی که دبیر می خواد کلاس بذاره برا دانش اموزان برای المپیاد می گند بودجون ته کشیده
بحث اصلی و سخن ابتدایی حقیر تکیه اصلیش این بود
ببین زیاد به این مغزت فشار نیار إرور میده
بشین درست درس تو بخون
چشم حتما