کلاس شیمی نمونه دولتی خوارزمی

این وبلاگ به مطالب مطرح شده در کلاسهای درس شیمی دبیرستان نمونه دولتی خوارزمی درگهان می پردازد . احمد رحیمی هلری

کلاس شیمی نمونه دولتی خوارزمی

این وبلاگ به مطالب مطرح شده در کلاسهای درس شیمی دبیرستان نمونه دولتی خوارزمی درگهان می پردازد . احمد رحیمی هلری

بررسی امتحان نهایی شیمی 3 خرداد 94

   آزمون شیمی 3 که در روز چهارشنبه بیستم خرداد 94 برگزار شد و شامل 14 سوال بود را می توان سوالاتی با درجه دشواری متوسط به پایین لحاظ کرد ( امتحان آسان بود) ، طراح سوال سعی نموده بود همه موارد و نکات را رعایت نماید ، تعداد سوالات 14 ( معمولا 14 تا 16 باید باشد ) ، تعداد سوالات هر فصل و نمره ای که برای هر فصل باید در نظر گرفته شود تقریبا رعایت شده بود و از فصل اول 5 / 6 نمره – فصل دوم 5 / 6 نمره و فصل سوم 7 نمره سوال طرح شده بود و طراح به صفحات کتاب در پاسخنامه اشاره نموده بودند .

   به نظر من سوالات این آزمون ایرادی ندارد ، در پاسخ دوستانی که به سوال 5 اشکال گرفتند و اعلام نمودند که :

قسمت آ ) در این قسمت سوال ، معادله واکنش ها نوشته نشده و دانش آموز معمولا نوع واکنش را با استفاده از معادله واکنش تشخیص می دهد .

قسمت ب ) اگر دانش آموز جای خالی ( فرمول شیمیایی ) را اشتباه بنویسد نمی تواند معادله را موازنه نماید و نمره موازنه را بخاطر جای خالی از دست می دهد .

  فکر می کنم طراح این موارد را درنظر داشته به همین علت در قسمت " آ " ، دو واکنش خیلی ساده را انتخاب نموده که در متن کتاب وجود دارد ، در قسمت " ب " زیر شکل نماد یون ها و بار آنها مشخص شده است و دانش آموزی که واکنش جابه جایی دوگانه را فهمیده راحت می تواند پاسخ جای خالی را بنویسد ، موازنه کردن این معادله با استفاده از بار کاتیون ها یا بار آنیون ها راحت تر و سریع تر از روش وارسی است.

   به امید موفقیت همه دانش آموزان در تمامی امتحانات

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد