کلاس شیمی نمونه دولتی خوارزمی

این وبلاگ به مطالب مطرح شده در کلاسهای درس شیمی دبیرستان نمونه دولتی خوارزمی درگهان می پردازد . احمد رحیمی هلری

کلاس شیمی نمونه دولتی خوارزمی

این وبلاگ به مطالب مطرح شده در کلاسهای درس شیمی دبیرستان نمونه دولتی خوارزمی درگهان می پردازد . احمد رحیمی هلری

تست شماره 211 رشته تجربی داخل کشور کنکور 1401

تست شماره 211 رشته تجربی داخل کشور کنکور 1401

از عنصرهای 1 تا 36 جدول تناوبی ، چند عنصر در آخرین زیرلایه ی اشغال شده ی اتم خود ، تنها یک الکترون دارند ؟

1)       9            2)  10         3)  12          4)  13

پاسخ : s1 شامل H : 1s1   ،  Li : 2s1   ،   Na:3s1   ،  K:4s1  ،   Cr:3d5, 4s1  ،   Cu:3d10,4s1

        P1 شامل  B:2p1   ،  Al:3p1   ،   Ga:4p1   

با توجه به اینکه از عبارت " آخرین زیرلایه ی اشغال شده " استفاده شده به نظر می رسد که d1 هم باید اضافه شود ، در اسکاندیم آخرین الکترون وارد زیرلایه 3d می شود و در این زیرلایه یک الکترون وجود دارد ، اما آخرین زیرلایه ی عناصر واسطه تناوب چهارم 4s در نظر گرفته می شود ، شاید بهتر این بود که عبارت " اشغال شده " استفاده نمی شد.

Sc: 3d14s2

نظرات 1 + ارسال نظر
s جمعه 15 مهر‌ماه سال 1401 ساعت 08:42 ب.ظ

سلام استاد

ان شاءالله همیشه سالم و تندرست باشید.

چقدر دلم برای استادای عزیز دبیرستان خوارزمی تنگ شده مخصوصا استاد شما که همیشه سرکلاس هایتان من درس زندگی را آموختم.

چقد زود گذشت استاد، 10 سال از فارغ التحصیلی دبیرستانم گذشت ولی من همچنان دارم درس می خونم اصلا فکرشم نمی کردم

سلام ، وقت بخیر
درس خوندن که تموم نمیشه ، همیشه در حال یادگیری هستیم
شما دیگه استاد شدین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد