کلاس شیمی نمونه دولتی خوارزمی

این وبلاگ به مطالب مطرح شده در کلاسهای درس شیمی دبیرستان نمونه دولتی خوارزمی درگهان می پردازد . احمد رحیمی هلری

کلاس شیمی نمونه دولتی خوارزمی

این وبلاگ به مطالب مطرح شده در کلاسهای درس شیمی دبیرستان نمونه دولتی خوارزمی درگهان می پردازد . احمد رحیمی هلری

صفحه نمایش تلویزیون ، مانیتور و تلفن همراه

 یکی از سوالات دانش آموزان سال دوم درخصوص ساختمان و چگونگی کار صفحه نمایش لپ تاب و تلفن همراه می باشد.

مانیتورهای لامپ‌تصویری یا CRT

. ایجاد تصویر در این مانیتورها به‌وسیلهء پرتاب الکترون‌ها توسط تفنگ الکترونی و هدایت آن‌ها به کمک میدان‌های الکترومغناطیسی صورت می گیرد . تلویزیون ها و مانیتورهای قدیمی بیشتر از این دسته هستند.
مانیتورهای LCD
 مانیتورهایی هستند با قطر کم و بدون لامپ تصویر و قطر آنها در حدود 4 سانتی‌متر است. مانیتورهای    

LCD را با نام کریستال مایع نیز می‌شناسند، زیرا این مانیتورها از کنار هم چیدن سلول‌های کریستال مایع بوجود می‌آیند. در LCD تصویر توسط تعداد بیشماری عناصر نیمه‌ هادی تولید می‌شوند و هرنقطه از تصویر توسط یک عنصر نیمه هادی که به طور فیزیکی به آن اختصاص دارد خلق می‌شود. لذا در این مانیتورها اطلاعات دیجیتال مستقیما با روشن و خاموش کردن این عناصر تصویر ایجاد می‌کنند. به همین دلیل بسیاری از معایب CRT در این روش مرتفع می‌شوند. در مقایسه با CRT که میزان مصرف انرژی آن 110وات است مانیتورهای با تکنولوژی LCD تنها 30 تا 40 وات انرژی مصرف می‌کنند که این به لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه است. از دیگر مزایای استفاده از مانیتورهای LCD حجم کم, زیبایی و وزن سبک آن است

اما درمانیتورهای LCD به دلیل عدم استفاده از لامپ تصویر و سیستم تفنگ الکترونی و ولتاژ بالا عملا هیچ‌گونه امواج الکترو مغناطیسی تولید نمی‌شوند و در نهایت هیچ‌گونه خطری برای سلامتی کاربر ایجاد نمی‌کنند.
و نسل جدیدی از مانیتورهای
LCD با نام TST را تولید کنند. این نوع مانیتورها برخلاف مدل‌های پیشین که زاویه دید مفید آن عملا بین 30 تا 60 درجه در بهترین حالت بود به شما امکان می‌دهد تا زاویه دید شما حتی در 180 درجه هم تصویری شفاف و واضح دریافت کند.
در
TST رنگ‌ها توسط سیگنال و یا با عامل روشنی که نور را از خود می‌تاباند روشن نمی‌شوند بلکه این کارتوسط ترانزیستور با ولتاژ ثابت و نور ثابت انجام می‌شود به این مانیتورها باید از زاویة مستقیم نگاه کرد تا تصویر به خوبی دیده شود. مانیتورهای LED
 
مانیتورهایی هستند شبیه به LCDها، که برای نمایش تصویر از دیودهای نوری استفاده می‌کنند.

 

پلاسما : تکنولوژی شکل گیری تصویر در این نوع نمایشگرها نسبت دوری با اتفاقی که در لامپ های فلوروسنت رخ می دهد، دارد. بدین نحو که صفحه نمایش از چندین سلول تشکیل شده است که در هر سلول دو صفحه مجزا شیشه ای وجود دارد که این دو صفحه توسط یک شکاف از یکدیگر جدا شده اند ،در درون این شکاف ترکیب گاز نئون - زنون (Neon-Xenon) قرار میگیرد که در حین ساخت دستگاه این گاز به فرم مایع (Plasma) در می آید ، و هنگامی که تلویزیون مورد استفاده قرار میگیرد این گاز باردار شده و تولید فسفر قرمز ، آبی و بالاخره سبز را می نماید که این نیز در نهایت موجب شکل گیری تصویر میگردد. که به هر واحد این فسفرهای رنگی در اینجا پیکسل گفته میشود.

نظرات 3 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 04:13 ب.ظ http://www.sheen.blogsky.com

سلام وب خوبی داری به من هم سربزن.
www.sheen.blogsky.com
تبادل لینک هم میکنیم برای تبادل لینک در قسمت نظر دهی وب نظر بدهید.

نساج دوشنبه 13 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 08:48 ب.ظ

لطفانمونه سوال شیمی2را وارد وبلاگ خود کنید. متشکرم

سلام
تعدادی نمونه سوال وجود دارد

[ بدون نام ] دوشنبه 13 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 08:53 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد