کلاس شیمی نمونه دولتی خوارزمی

این وبلاگ به مطالب مطرح شده در کلاسهای درس شیمی دبیرستان نمونه دولتی خوارزمی درگهان می پردازد . احمد رحیمی هلری

کلاس شیمی نمونه دولتی خوارزمی

این وبلاگ به مطالب مطرح شده در کلاسهای درس شیمی دبیرستان نمونه دولتی خوارزمی درگهان می پردازد . احمد رحیمی هلری

بررسی سوالات آزمون پیشرفت تحصیلی

بررسی سوالات آزمون پیشرفت تحصیلی درس شیمی 3

80 – گزینه 3   

81 – گزینه 4

CH3OH   ------>      2H2O        +     q    

1mol= 32g                36g              714

X = 1/06g             Y=1/2g         23/8

82 – گزینه 3

سیلیسیم تتراکلرید 2 / 0 مول  - منیزیم 4 / 1 مول  ، مول منیزیم بر 2 تقسیم می شود ، 7 /0 بزرگتر از 2 / 0 پس سیلیسیم تتراکلرید محدودکننده است

SiCl4                            Si       

1mol                     28 g  

0/2mol                X= 5/6 g

83 – گزینه 4   

400 گرم آلومینیوم اکسید یک آبه 60 % خالص برابر 240 گرم خالص و برابر 2 مول از این ماده است با توجه به ضرایب استوکیومتری گرم آلومینیوم بدست می آید.

2Al2O3 . H2O        ------->       4Al   

240 g                                108 g

84 – گزینه 1

با توجه به برابر بودن حجم مولی گازها می توان نوشت :

O2                                   CH4       

1mol=32g                     1mol=16g

8g                              X=4g

85 – گزینه 2

385 / 0 را در جرم مولی ( 64 ) ضرب می کنیم ظرفیت گرمایی مولی بدست می آید بر 184 / 4 تقسیم می کنیم تا ژول به کالری تبدیل شود.

86 – 4

واکنش اولی نصف می شود آنتالپی آن برابر 2kJ  می شود با واکنش دومی جمع می کنیم آنتالپی تبدیل A به C بدست می آید ( 5Kj  )

 

نظرات 33 + ارسال نظر
عبدالله کلنگ شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:55 ق.ظ

اگه مردی اینو نمایش بده یه انتقاده. شما معلما شورشو در اوردین ول کنین دانش اموزای خوارزمی رو هر چی ما هیچی نمیگیم پرروتر شدید با این درسدادنتون جم کنید این وبلاگو

[ بدون نام ] یکشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 08:47 ب.ظ

من اسماعیل هستم
نظر منو نمایش بده ... چرا همش می خوای امتحان بگیری مگه به بچه ها اعتماد نداری خودشون می خوونند ... پس دیگه امتحان نگیر
اسماعیل اسلامی .. تا یادم نرفته خودم این نظر دادم

سلام
چرا اینهمه تاکید می کنید که اسماعیل هستید؟!!!

غیرقابل تشخیص دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:01 ب.ظ

سلام

سلام

ف سه‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:20 ب.ظ

واقعا جای خجالت داره که همچین دانش آموزانی الان در مدرسه خوارزمی درس میخونن،این چه طرز حرف زدن با استاد رحیمیه؟ واقعا سال قبل که ما چهارم بودیم با اینکه نتایجمون راضی کننده نبود ولی همیشه به دبیرانمون احترام میذاشتیم، واقعا برای همچین دانش آموزانی متاسفم

. چهارشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:30 ق.ظ

خاک بر سرتون با این انتقادتو وقتی فرق انتقادو توهین رو متوجه نمیشی اگه نمیخوای امتحان بدی خب برو سر کار خجالت نمیکشید دبیرتون واسه رفاه حالتون این سایتو باز کرده وبه سوالاتون پاسخ میده .نظیر اقای رحیمی رو حتی تو دانشگاه هم ندیدم.

سلام منم دوست داشتم نظرات علمی باشه نه کل کل بین افراد ممنون از اظهار لطف شما اما نحوه انتقاد شما از نویسنده چند نظر اخیر جالب نیست.

عبدالله مشنگ برا عبدالله کلنگ جمعه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 02:52 ب.ظ

اغای رحیمی چرا نظرات منو نمایش نمیدی داری بین ما فرق میزاری و شما اقای ف و کسی که اسمتو ننوشتی اینقدر بی ادب نباش من یک انتقادی از اغای رحیمی داشتم و به کسی هم توهینی نشد فقط یه انتقاد بو که خود اغای رحیمی میتونست جواب بده اما چیزی نگفت / با تشکر عبدالله مشنگ

دوست دارم نظرات پیرامون مطالب شیمی و نوشته های وب باشد از نمایش نظرات غیرمرتبط معذورم.

عبدالله کلنگ شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 06:03 ب.ظ

ما هم شما رو دوست داریم (اینو دیگه نمایش بده قول میدم دیگه در مورد شیمی نظ بدم)

a یکشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:33 ب.ظ

سلام
چقد سوتی میدی تو که کفتی برا کلنگی (یعنی مشنگی ) و شما که این اولین نظر تو بود چه جوری یه انتقاد کردی
در ضمن سکوت آقای رحیمی به معنی این است که ایشون عاقل تر این حرفا و بچه بازیا است
این کارا چه معنی دارد ؟؟
من به ضرس قاطع می تونم بگم شما کی هستی
والا اگه مردش بودی خودتو جای من جا نمی زدی

عبدالله کلنگ سه‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:34 ب.ظ

اغا من از همین جا از دوستان معذرت خواهی میکنم حالا من یه چیزی گفتم هر کی میاد به این عبدالله کلنگ توهین میکنه /ما هم دلی داریم الان من یک هفتس که عذاب وجدان گرفتم دوواره تکرار میکنم شرمندم اغاای رحیمی تو رو خدا منو بوخش من دیگه صحبتی ندارم خاک زیر پاتون عبدالله کلنگ(اینو خواهشا نمایش بده در جواب دوستان )

Armin جمعه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:36 ب.ظ

اون روزها ، وقتی دانش آموز بودیم ؛

یکی از ترسناک ترین جملات دنیا ، این بود که :

" یه برگه از کیفتون بیارید بیرون "

[ بدون نام ] جمعه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:37 ب.ظ

همه می گویند : تجربه بهترین معلم در زندگی ست .

اما برای ما " داشتن معلمی مثل شما " بهترین و شیرین ترین تجربه در زندگیست ...

معلم عزیزم روزت مبارک

[ بدون نام ] جمعه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:41 ب.ظ

همه می گویند : تجربه بهترین معلم در زندگی ست .

اما برای ما " داشتن معلمی مثل شما " بهترین و شیرین ترین تجربه در زندگیست ...

معلم عزیزم روزت مبارک

Armin جمعه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:42 ب.ظ

همه می گویند : تجربه بهترین معلم در زندگی ست .

اما برای ما " داشتن معلمی مثل شما " بهترین و شیرین ترین تجربه در زندگیست ...

معلم روزت مبارک

[ بدون نام ] شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:51 ب.ظ

سلام
چرا نظرات چند بار تکرار شده

سلام
نویسنده تکراری ارسال نموده است

عماد شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:26 ب.ظ

نمی دانم کدامین جمله را برای توصیف محبت هایتان بنویسم نمی دانم چگونه شما را

توصیف کنم معلمی از جنس بلور آسمانی و مهربان چقدر زیبا واژه ها را آسمانی

می کنید شاگرد کوچک شما روزت مبارک.".

خیلی ممنون از لطف شما

a یکشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:33 ب.ظ

ما شا الله عماد

[ بدون نام ] یکشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:33 ب.ظ

سلام

سلام

خاک زیر پات دوشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:46 ق.ظ

معلم عزیز ببخشید که دیر شد خواستم بگم روزت مبارک پیامکی نداشتم که ان را بهانه کنم و تکرار میکنم روزت مبارک

Armin سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:36 ق.ظ

نویسنده که من بودم . فقط یکی ارسال کردم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:16 ب.ظ

سلام

سلام

a یکشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 04:09 ب.ظ

سلام
شدت ابپوشی یون ها یعنی چی و به چه عواملی بستگی دارد ؟؟

سلام
یعنی میزان آبپوشی و به چگالی بار یون ( بار یون و شعاع یون ) بستگی دارد.

چهارم تجربی دوشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:05 ب.ظ

باسلام و عرض ادب خدمت استاد عزیز آقای رحیمی.من از دانش آموزان بخش شهاب هستم از شاگردای اقای ایرانی بودم ایشون خیلی دبیر دلسوز صبور وخوبی هستن روش درس دادنشون هم عالی بود. من افتخار اینکه دانش آموزتون باشم رو نداشتم ولی بچه هایی ک خوارزمی بودن خیلی ازتون تعریف میکردن مطمئنم شما هم دبیر خوبی هستین. موفق باشین

سلام
نظر لطف شما و دوستان است
برای من جای بسی خوشحالی است که دانش آموز سالهای 72 الی 74 من و استاد حال حاضر بنده در تحصیل و تدریس موفق بوده است

[ بدون نام ] سه‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:41 ق.ظ

سلام

سلام

[ بدون نام ] یکشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 03:22 ب.ظ

اگر در خوارزمی یک نفر رتبه خوب زیر 200یا 100 بیارد .. موفقیت دانش آموز به چه بر می گردد ؟؟؟

چند درصد به دبیران بر می گردد ؟؟؟

حالا اگر کسی رتبه زیر 1000 بیاره چطور ؟؟؟

تلاش خود دانش آموز مهم است دبیران راهنما هستند اما اگه دنبال مقایسه هستید پاسخ این است که تک ستاره ها بیشتر به دانش آموز بر می گردد اما اگه میانگین مدرسه خوب شد ( به جز چند نفری که از قبل حساب کتاب کردند و به این نتیجه رسیدند که دانشگاه آزاد قشم به نفع آنهاست ) می توان سهم دبیران و مسئولین مدرسه را بیشتر در نظر گرفت.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 02:09 ق.ظ

اورین پاسخ منطقی بود

[ بدون نام ] سه‌شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 02:14 ق.ظ

با سلام مجدد و یه سوال دیگه
اگه کسی تا حالا برا کنکور رتبه خوب شروع نکرده یا شروع کرده به دلیل شیطنت و بچه بازی . خوب درس نخونده از بعد نهایی خوب بخونه میتونه رتبه قابل توجهی بیاره . مثلا میتونه رتبه اش از عماد زیوری کم تر بشه . یا باید خبلی کار ها رو قبلا انجام میداده
یه تو ضیحی بدید ممنون

سلام
بستگی به میزان اطلاعات و یادگیری های قبلی ، استعداد و توانایی و میزان تلاش در آینده دارد ( یک ماه فرصت کمی نیست)

[ بدون نام ] سه‌شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:11 ب.ظ

کنکور 94 منظورم بود

برای 94 هنوز کلی وقت دارید ولی هرچه زودتر برنامه ریزی کنید موفق تر خواهید بود.

[ بدون نام ] دوشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:26 ق.ظ

سلام
همه میگن کنکور یک روزه و عدالتی توش نیست امتحان باید هماهنگ باشه نهایی باشه . ولی به نظر من کنکور عادلانه بر گذار میشه . نهایی عدالتی توش وجود نداره از حوضه امتحان گرفته تا تصحیح . نیست عادلانه نیست شاید دبیرایی هم باشند که هستند مثل شما حق به حق دار می دن ولی 70 درصد غیر اینه
نظر شما چیه ؟؟

سلام
نکنه تو حوزه امتحان نهایی شاهد اتفاقاتی بوده اید؟

f دوشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:35 ق.ظ

با سلام.من با ایشون موافقم. واقعا امسال نهایی پیش دانشگاهی خیلی سخت بود. این عادلانه نیس. من 4 تجربیم و فیزیک وزیست رو تجدید میارم.ایا میتونم تبصره بزنم؟

سلام
شیمی نمره آوردید؟

Armin دوشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:18 ب.ظ

سلام
اگه وقت داشتید شیمی 3 امسال رو تحلیل کنید . ممنون

[ بدون نام ] چهارشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:57 ق.ظ

سلام . به نظرم هر مفهومی رو میشه برداشت کرد از نظرم الا سخت بودن نهایی . منظورم نحوه بر گذاری امتحان بود .شما چه مفهومی برداشت کردید آقای رحیمی

سلام
برداشت من هم انتقادات موجود در نحوه برگزاری بود.

f شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:03 ق.ظ

سلام بله شیمی 17 شدم میتونم تبصره بزنم؟

سلام
درصورتیکه فقط یک درس با نمره سالانه حداقل 7 باقیمانده باشد بله

فهیمه چهارشنبه 19 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 06:18 ب.ظ

حمکت خدا رو می بینین؟؟؟من و همکلاسیام تو مناطق محروم جنوب زندگی میکنیم و دبیرمون سرباز معلمه و دربه در دنبال دبیر شیمی برای کلاسای جبرانی میگردیم و اقا عبدالله یه همچین حرفایی رو به دبیرش میزنه!!!
اقای رحیمی،امیدوارم همیشه و همه جا موفق باشین و بهتون تبریک میگم به خاطر طرز برخورد و رفتار مودبانه ای که دارین...
ای کاش ما هم دبیری مثل شما داشتیم...

سلام
در کشور منطقه محرومی وجود دارد که دبیر مرد ( سرباز معلم ) دبیرستان دخترانه تدریس کنه ؟!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد